مقالات رد راینو

آشنایی با مراحل نصب رولرلید

آشنایی با مراحل نصب رولرلید

رولرلید یک پوشش کرکره ای ضد آب است که روی فضای بار پیکاپ ها نصب می شود. این وسیله جانبی عموما به صورت کشویی باز و بسته می شود. در واقع میتوان گفت رولرلید نوعی کاور یا پوشش محکم و مقاوم است که بخش بار خوروی شما را پوشش می دهد. در این مطلب قصد داریم شما عزیزان را با مراحل نصب رولرلید آشنا کنیم. اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید با ما همراه شوید.

نحوه نصب رولرلید در خودروهای مختلف

طراحی رولرلید به صورتی است که نصب آن بدون سوراخ کاری و تخریب قابل انجام می باشد. اگر سوراخ کاری نیز وجود داشته باشد در حداقل ترین شکل ممکن است. لازم به ذکر است که مواردی مانند نوع لاینر، رولبار و تجهیزات جانبی دیگر که روی خودرو نصب شده اند در این زمینه موثر هستند. نکته مهمی که وجود دارد این است که در مورد برندهای متفرقه و نسخه های داخلی ممکن است این قضیه کمی متفاوت باشد. در ادامه توضیحات بیشتری را در این زمینه ارائه می دهیم.

نحوه نصب رولرلید در خودروهای مختلف

نحوه نصب رولرلید در خودروهای مختلف

نصب رولرلید KMC T8

اگر این خودرو بدون لاینر باشد به سوراخ کاری نیاز ندارد. چنانچه دارای لاینر باشد لازم است بست ها از درون لگنی به وسیله پیچ های 3 میلیمتری به شکل مخفی و بدون دسترسی از بیرون خودرو نصب شوند. در جهت نصب رولبار در هر دو مدل دستی و برقی این احتمال وجود دارد که مکان پیچ های بست آن کمی تغییر کند.

نصب رولرلید کلوت و آمیکو آسنا

فرایند نصب رولرلید کلوت و آمیکو آسنا به صورت فابریک و بدون هیچ سوراخکاری انجام می شود. این موضوع به این خاطر است که از قبل سوراخ ها روی خودرو وجود دارند.

نصب رولرلید هایلوکس ویگو

نصب این رولرلید به شکل اصولی تنها نیاز به 2 سوراخ در قسمت مخفی لگن خودرو دارد.

نصب رولرلید خودروهای فوتون تونلند G7 ، دیزل و بنزینی فیس قدیم و کاپرا۲

اگر این خودروها فاقد لاینر باشند فرایند نصب رولرلید بدون سوراخ کاری صورت می گیرد. چنانچه دارای لاینر باشند بست های 4 عددی توسط دوپیچ به صورت مخفی و بدون دسترسی از بیرون خودرو به لبه داخلی لگنی متصل می گردند.

مزایای نصب رولرلید

نصب رولرلید دارای مزایای بسیاری است که در ادامه مهم ترین آنها را بیان میکنیم:

مزایای نصب رولرلید

بررسی مزایای نصب رولرلید

عدم ایجاد محدودیت در فضا

نصب رولرلید هیچ محدودیتی در فضای خودرو ایجاد نمیکند به دلیل اینکه با اتاق بار وانت یکی می‌شود. اگر تمایل داشته باشید وسیله بزرگی را در قسمت بار خودرو بگذارید کافیست این پوشش را به صورت کامل باز کنید. این طراحی خاص رولرلید باعث می شود که بتوان از فضای خودرو به بهترین شکل استفاده کرد.

وزن سبک

یکی از مزایای نصب رولرلید وزن سبک آن است. رولرلید به دلیل جنس و ساختاری که دارد از وزن کمی برخوردار است. این وزن کم فرایند نصب آن را نیز ساده تر میکند. وزن سبک این وسیله باعث می شود که هیچ بار اضافی روی دوش محور عقب پیکاپ وجود نداشته باشد و خودروی شما تحت فشار قرار نگیرد.

جنس مقاوم و ضد آب

رولرلید ضد آب است و جنس بسیار مقاومی دارد. رولرلید از آلومینیوم با سطح مقاومت بالا ساخته می‌شود. این وسیله جانبی از خودروی شما در برابر نفوذ آب محافظت میکند. در هر چهار طرف این وسیله لوله هایی وجود دارند که در زمان بارندگی آب را به سمت زیر خودرو هدایت می کنند.

دسترسی و مکانیزم آسان

یکی از مهم ترین مزایای نصب رولرلید، دسترسی و مکانیزم آسان آن است. مکانیزم کشویی باز و بسته شدن رولرلید کار را برای رانندگان ساده تر میسازد. پیکاپ‌دارها این امکان را دارند که بدون اعمال فشار زیاد این پوشش را باز کنند. در نهایت نیز پس از قرار دادن وسایل خود با کمک کش آن را ببندند. مکانیزم ساده این وسیله باعث شده که افراد زیادی به استفاده از آن تمایل داشته باشند.

ظاهر شیک

نصب رولرلید نه تنها کارایی زیادی دارد بلکه باعث زیباتر شدن ظاهر خودروی شما نیز می شود. رولرلید یک پوشش کرکره‌ای نسبتاً ظریف به شمار میرود که می‌تواند به راحتی با اتاق بار وانت شما ادغام شود. با پوشاندن این قسمت از خودرو نمای عقبی جذاب تر می شود. از آن گذشته افرادی که به محفظه‌ای ویژه جهت نگهداری وسایل خود احتیاج دارند اما نمی خواهند تغییر محسوسی در نمای کلی پیکاپ خود ایجاد کنند می توانند از این وسیله استفاه نمایند.

تحمل وزن چشمگیر

از دیگر مزایای نصب رولرلید میتوان به تحمل وزن چشمگیر آن اشاره کرد. این پوشش در عین ظاهر ظریف و سبک بودن، در تحمل وزن عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان می‌دهد. کافی است وسایل خود را روی آن قرار داده و مقاومت آن را با چشم ببینید.

سخن آخر

در این مطلب در مورد نصب رولرلید با شما عزیزان صحبت کردیم. نصب این وسیله بسیار ساده است و هیچ تغییر چشمگیری در ساختار خودروی شما ایجاد نمیکند. اگر پیکاپ سوارید نصب رولرلید برای خودرویتان لازم است و پیشنهاد میکنیم در اولین فرصت این کار را انجام دهید. نصب این وسیله جانبی مزایای بسیاری دارد که در طول متن در مورد آنها صحبت کردیم. با نصب رولرلید نه تنها زیبایی ظاهری خودرویتان افزایش پیدا میکند بلکه می توانید از کارایی های فوق العاده آن نیز بهره مند شوید.

سوالات متداول آشنایی با مراحل نصب رولرلید

  1. آیا رولبار یا تاج بعد از نصب رولرلید حذف می شود؟
    در پیکاپ های KMC T8 ، کلوت و هایلوکس ویگو و روو، رولبار پس از نصب رولرلید حذف نمی شود. در فوتون تونلند G7 ، دیزل و بنزینی فیس قدیم در صورت عدم وجود لاینر و با اعمال کمی تغییرات در پایه های رولبار این امکان وجود دارد که بعد از نصب رولرلید مجددا به حالت قبل نصب شوند.
  2. نصب رولرلید به چقدر زمان نیاز دارد؟
    برای نصب رولرلید نمیتوان زمان دقیقی را مشخص کرد به دلیل اینکه بسته به نوع خودرو و لاینر آن این بازه زمانی می تواند متفاوت باشد.
  3. آیا برای نصب رولرلید باید لاینر داشته باشیم؟
    خیر ، رولرلید و لاینر دو محصول جدا از هم محسوب می شوند و از نظر کارکرد با هم ارتباطی ندارند. در صورت وجود یا عدم وجود لاینر نصب رولرلید امکانپذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *