کمپینگ و طبیعت گردی

فواید رولرلید برای کمپینگ

فواید رولرلید برای کمپینگ

کمپینگ یا کمپ کردن یکی از هیجانانگیزترین انواع مسافرت است که در آن افراد به طبیعت بکر سفر میکنند و در همانجا اقامت مینمایند. برای کمپینگ نیاز به وسایل خاص و ماشین مخصوص آفرود است و بدون آنها نمیتوان در دل کوهها سفر کرد. به طور قطع ماشینهای آفرود که برای کمپینگ مناسب هستند، ماشینهایی مانند پیکاپ، هایلوکس ومیباشند. در این مطلب نیز قصد داریم تا به بررسی فواید رولرلید برای کمپینگ بپردازیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

حال برای آنکه بتوان تمامی وسایل سفر را در بخش پشتی این ماشینها قرار داد (بدون آنکه وسایل سفر آسیب ببیند) به تجهیزاتی به نام رولرلید نیاز است. در مقالههای قبل درباره رولرلید و سوپرلیدها اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دادهایم.

بررسی فواید رولرلید برای کمپینگ

استفاده از رولرلیدها برای کمپینگ فواید بسیاری را به همراه خواهد داشت که در زیر به برخی از مهم ترین فواید رولرلید برای کمپینگ اشاره میکنیم

  • وزن کم و کاربری بسیار آسان
  • محافظت از وسایل کمپینگ وتجهیزات سفر
  • قابلیت باز شدن و جمع شدن (در صورت نیاز میتوان آن را باز کرد)
  • برخورداری از قفلهای مخصوص برای جلوگیری از دزدی و مواردی از این قبیل
  • جلوگیری از نفوذ آب و گرد و خاک به وسایل و

اگر بخواهیم فواید رولرلید برای کمپینگ را به صورت کلی توضیح دهیم، باید بیان کنیم که دربهای کرکرهای برای ماشینهای وانت باری، کاربری بسیار آسانی دارد و اولین فایده آنها محافظت از وسایل شماست!  بعلاوه با جمع کردن کرکره و یا رولر عقب، ماشین شما به حالت اولیه خود یعنی همان حالت وانت باری در میآید. نکته بسیار مهمی که درباره این قطعات باید بدانید، این است که رولرها دو مرحله یک سوم و کامل ترمز دارند! بعلاوه قابل ذکر است که در مرحله اول، تقریبا به صورت یک سوم قفل خواهند شد و در مراحل بعدی تا انتها باز میشوند.

فواید رولرلید برای کمپینگ

آشنایی با فواید رولرلید برای کمپینگ

نقش رولرلیدها در ماشینهای کمپینگ

امروزه مسافرت در دل طبیعت بسیار رایج شده و افراد سعی دارند تا با وسایل ابتدایی مانند چادر در دل کوه و کمر رفته و به مسافرت بپردازند. به صورت کلی کمپینگ کردن به وسایل و تجهیزات خاص نیاز دارد و باید با ماشینهای مخصوص انجام شود. بیشتر ماشینهایی که برای کمپینگ مورد استفاده قرار میگیرد، ماشینهای آفرودی هستند. به صورت کلی به هنگام کمپینگ کردن، باید برای خودروها نیز مکانهای مناسبی در نظر گرفته شود که افراد دسترسی آسان به ماشینها و وسایل خود داشته باشند.

اگر ماشین شما نیز یک ماشین آفرودی مانند هایلوکس یا پیکاپ است، برای مسافرت و کمپ کردن به وسیله ای به نام رولرلید نیاز خواهید داشت. رولرلیدها میتوانند از وسایل شما به خوبی محاظفت کرده و از طرف دیگر تحمل بار بالایی نیز دارند. شما عزیزان میتوانید با نصب رولرلیدها، از وسایل و تجهیزات خود در کمپ کردن، به هنگام باران، برف  و مواردی از این قبیل محافظت نمایید.

همانگونه که میدانید، گذاشتن وسایل و تجهیزات سفر در قسمت بار وانتها به طور قطع مشکلات خاصی را به همراه خواهد داشت. سفر کردن در جادههای خاکی، بارش برف و باران ومی تواند به راحتی وسایل شما را در هنگام کمپینگ و سفر کثیف نماید. سوپرلیدها یا در نوع بهتر آنها رولرلیدها میتوانند در زمان مسافرت کاربردهای بسیاری داشته باشند، اما محدودیت ارتفاع گاهی اوقات برای جابجایی برخی از وسایل نیز میتواند مشکل ساز باشد.

نقش رولرلیدها در ماشین‌های کمپینگ

بررسی نقش رولرلیدها در ماشین‌های کمپینگ

سخن پایانی

شما عزیزان میتوانید برای تهیه این قطعات به فروشگاههای معتبر در این زمینه مراجعه فرمایید تا رولرلیدهایی با کیفیت و مناسب را تهیه فرمایید.

سوالات متداول درباره فواید رولرلید برای کمپینگ

  1.  در هنگام بارش باران، آب چگونه از رولرلیدها خارج میشود؟
    مدلهای جدید رولرلیدها که به صورت کشویی هستند، ضد آب بوده و چهار طرف آن لولههایی برای خروج آبی که بر روی آن جمع میشود، تعبیه شده است.
  2.  آیا رولرلیدها لامپ دارند؟!
    بله! در زیر سطح رولرلید شما، یک لامپ قرار گرفته است تا شما بتوانید در تاریکی وسایل خودتان را بهتر پیدا کنید.
  3. مزیتهای دیگر رولرلید برای ماشینهای آفرودی چیست؟
    از دیگر مزیتهای رولرلید برای ماشینها این است که ظاهر فابریک ماشین حفظ خواهد شد و به دلیل وزن کم، دیگر ماشین شما سنگین نشده و میتوانید به راحتی بارهای سنگین را جابهجا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *