کمپینگ و طبیعت گردی

تفاوت رولرلید برقی با رولرلید دستی

تفاوت رولرلید برقی با رولرلید دستی

به طور قطع تاکنون نام رولرلید‌ها به گوشتان خورده است و با آن‌ها آشنایی دارید. به صورت کلی رولرلیدها نوعی سوپرلید محسوب می‌شوند که به تازگی در بازار عرضه شده و مزایای بسیاری نسبت به سوپرلیدهای قدیمی دارند. عملکرد و کارایی رولرلید برای ماشین‌های آفرود بسیار است و این محصول یک پوشش مقاوم به شمار می‌آید و تفاوت‌هایی با سوپرلید‌های قدیمی دارند. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی تفاوت رولرلید برقی با رولرلید دستی بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

تفاوت رولرلید برقی و رولرلید دستی چیست؟

رولرلید برقی با رولرلید دستی تفاوت‌های بسیاری دارد. در زیر به برخی از تفاوت‌های این دو رولرلید می‌پردازیم:

  •  رولرلید برقی ریموتی به وسیله یک ریموت کنترل باز و بسته می‌شود.
  •  نسخه لوکس‌تر و کاربردی‌تر رولرلیدهای دستی، رولرلیدهای برقی است که کاربری آن بسیار راحت‌تر از نوع دستی آن است.
  •  رولرلید برقی نسبت به رولرلید دستی سنگین‌تر است. به دلیل آنکه در رولرلید برقی از موتور الکتریکی، رسیور سیگنال، سیم کشی و … وجود دارد و به طبع وزن آن بیشتر خواهد بود.
  •  رولرلید ریموتی برخلاف نسخه دستی درب عقب را قفل نمی کند و بدون کلید است.
  •  رولرلید دستی نسبت به رولرلید برقی مقرون به صرفه‌تر است.
  •  در رولرلیدهای برقی با خراب شدن سیستم برق ماشین، ممکن است دسترسی به بار خود را از دست بدهید، اما این موضوع در رولرلیدهای دستی وجود ندارد. به صورت کلی اگر زمانی سیستم برق ماشین دچار اختلال شود و یا باطری ماشین با مشکل مواجه شود، با استفاده از رولرلیدهای دستی به هیچ عنوان دسترسی به فضای بار را از دست نخواهید داد.
  •  جنس رولرلید برقی از آلومینیوم سبک و مقاوم است که با پوشش رنگ ضدخش الکترواستاتیک مشکی پوشیده شده است.

رولرلید چیست؟

اگر بخواهیم یک تعریف کلی از رولرلید‌ها را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم، باید اشاره نماییم که این قطعات، یک نوع پوشش کرکره‌ای آلومینیومی هستند که خاصیت ضد آب بودن دارند و از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می‌باشند. رولرلیدها به راحتی بر روی ماشین‌های باری مانند پیکاپ‌ها نصب خواهند شد. رولرلیدها به صورت کشویی باز و بسته می‌شوند و این موضوع نشانگر راحتی استفاده از آن‌ها نسبت به سوپرلیدها می‌باشد.

بسیاری از افراد ممکن است این سوال برایشان به وجود بیاید که نصب رولرلید بهتر است یا سوپرلید؟! برای پاسخ به این سوال می‌توان اذعان داشت که رولرلیدها نسبت به سوپرلیدها مزایا و ویژگی‌های بسیاری دارند که همین موضوع سبب شده است تا بسیاری از افراد به جای سوپرلید‌های قدیمی، از رولرلید‌های جدید (رولرلیدهای برقی یا دستی) استفاده کنند. با نصب این محصول در قسمت بار خودرو می‌توان به راحتی به فضای باری خودرو یا عقب ماشین دسترسی داشت و بدون محدودیت از آن استفاده کرد.

رولرلید چیست؟

آشنایی با رولرلید

مزایای استفاده از رولرلید

در بخش‌های قبل به بررسی تفاوت‌ رولرلید برقی با رولرلید دستی پرداخته‌ایم. در واقع هرچه این دو نوع رولرلید با یکدیگر تفاوت داشته باشند، اما استفاده از هر دوی آن‌ها مزایایی را به همراه دارد که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  •  رولرلیدها امکان دسترسی به فضای بار بدون محدودیت ارتفاع را برای شما عزیزان فراهم خواهند کرد.
  • وزن آن‌ها بسیار سبک است، بنابراین به هنگام جابه‌جایی ماشین با مشکل مواجه نخواهید شد. (وزن 40 کیلوگرم است).
  •  استفاده از نوع برقی یا نوع دستی آن رایج بوده و شما می‌توانید به راحتی هر کدام از آن‌ها را نصب کنید.
  •  جنس رولرلیدها از فلز آلومینیوم بسیار مقاوم است، بنابراین هرگز نگران استحکام آن نباشید.
  •  این قطعات کاملا ضد آب هستند.
  •  قابلیت تحمل وزن تا 300 کیلوگرم را دارا می‌باشند.
  •  رولرلیدها از لامپ cob در قسمت انتهایی برخورداراند.
بررسی مزایای رولرلید

آشنایی با مزایای رولرلید

تفاوت سوپرلید با رولرلید در چیست؟

همان‌گونه که اشاره کرده‌ایم، رولرلیدها نوع جدید سوپرلیدها هستند و با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. از جمله تفاوت‌های میان سوپرلیدها و رولرلیدها به شرح زیر است:

  •  سوپرلیدها بسیار سنگین‌تر از رولرلیدها هستند و وزن زیادی را در قسمت بار و عقب ماشین ایجاد خواهند کرد.
  •  با استفاده از رولرلیدها می‌توانید دسترسی بهتری به فضای بار ماشین خود داشته باشید. در صورتی که سوپرلیدها تا این حد از قابلیت دسترسی به بار برخوردار نیستند.
  •  رولرلیدها به دلیل داشتن قفل، از امنیت بیشتری نسبت به سوپرلیدها برخوردار هستند.
  •  جنس رولرلیدها از فلز آلومینیوم بسیار محکم و مقاوم است. در حالی که جنس سوپرلیدها معمولا به صورت فایبرگلاس و یا آهن است.
  •  قفل رولرلید‌ها بسیار محکم بوده و دو کلید نیز به همراه دارد. هنگامی که این محصول را قفل می کنید، درب عقب کاملا قفل خواهد شد.
  •  رولرلیدها از لحاظ حجمی با سوپرلیدها متفاوت می‌باشند. در واقع این قطعات نسبت به سوپرلیدها زیبایی ظاهری بیشتری به ماشین شما خواهد داد.
  •  در رولرلیدها یک لامپ در پایین رولرلید قرار گرفته است تا شما بتوانید وسایل خود را به راحتی پیدا کنید.
سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا به بررسی تفاوت رولرلید برقی با رولرلید دستی بپردازیم. با خرید رولرلید برقی می‌توانید با فشردن یک دکمه پوشش فضای بار را به راحتی باز و بسته نمایید. با این وجود رولرلیدهای دستی بسیار مقرون به صرفه‌تر هستند و کارایی مناسبی دارند. شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رولرلیدها و همچنین خرید این محصولات، به وب سایت ما مراجعه کرده و با کارشناسان در این خصوص مشورت
نمایید.

سوالات متداول

  1. مدت زمان نصب رولرلیدها چقدر است؟
    نصب این محصول به طور کلی بین 3 الی 4 ساعت طول می‌کشد.
  2. مهم‌ترین تفاوت سوپرلید و رولرلید در چیست؟
    یکی از مهم‌ترین تفاوت میان رولرلیدها و سوپرلید در این است که رولرلید به شکل کرکره‌ای باز و بسته می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *