دسته‌بندی نشده

برای آفرود به چی نیاز داریم؟

وسیله نقلیه

اولین و مهمترین وسیله برای آفرود، خود وسیله نقلیه است. خواه یک کامیون چهار چرخ متحرک، SUV یا ATV را ترجیح می دهید، وسیله نقلیه شما باید برای استفاده در خارج از جاده طراحی شود و مجهز به ویژگی هایی مانند فاصله زیاد از سطح زمین، صفحات لغزش، دیفرانسیل های قفل کننده و لاستیک های تمام زمینی باشد. همچنین باید با تعویض منظم روغن، چرخش لاستیک ها و بازرسی ترمز به خوبی نگهداری شود.

ابزارهای ناوبری

پیمایش در زمین های خارج از جاده می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر در قلمرو ناآشنا باشید. به همین دلیل داشتن ابزارهای ناوبری قابل اعتماد مانند سیستم GPS، قطب نما و نقشه های کاغذی بسیار مهم است. همچنین باید با نحوه خواندن نقشه های توپوگرافی آشنا باشید و از قطب نما برای یافتن مسیر خود استفاده کنید.

دستگاه های ارتباطی

هنگامی که خارج از جاده هستید، ممکن است با مناطقی مواجه شوید که گیرنده تلفن همراه وجود ندارد و در مواقع اضطراری تماس برای کمک دشوار می شود. به همین دلیل مهم است که وسایل ارتباطی مانند رادیو CB، رادیو حمام یا تلفن ماهواره‌ای داشته باشید تا با گروه خود در تماس باشید و در صورت نیاز برای کمک تماس بگیرید.

تجهیزات روشنایی

آفرود اغلب در مناطق دورافتاده انجام می شود، جایی که هیچ چراغ خیابان یا سایر منابع روشنایی وجود ندارد. بنابراین، شما باید تجهیزات روشنایی کافی، از جمله نورافکن، نورافکن، و میله های نور LED داشته باشید تا به شما کمک کند در شرایط کم نور ببینید و دیده شوید.

پوشاک و تجهیزات حفاظت فردی

خارج از جاده می تواند یک فعالیت کثیف و ناهموار باشد، بنابراین پوشیدن لباس مناسب و تجهیزات حفاظت فردی (PPE) مهم است. این شامل چکمه های محکم، شلوار بلند، دستکش و کلاه ایمنی (اگر سوار بر موتور سیکلت یا ATV) می شود. همچنین باید از محافظ چشم و گوش گیر استفاده کنید تا خطر آسیب ناشی از پرواز زباله و صدای بلند موتور را کاهش دهید.

جعبه کمکهای اولیه

تصادفات ممکن است اتفاق بیفتد، حتی زمانی که شما با احتیاط خارج از جاده هستید. به همین دلیل است که برای درمان جراحات جزئی مانند بریدگی، خراشیدگی و کبودی، داشتن جعبه کمک های اولیه ضروری است. جعبه کمک های اولیه شما باید شامل باند، گاز، دستمال مرطوب ضد عفونی کننده، مسکن ها و سایر لوازم اولیه پزشکی باشد.

وسایل چادر زدن

آفرود اغلب شامل کمپینگ در مناطق دورافتاده است، بنابراین داشتن تجهیزات کمپینگ برای یک اقامت شبانه راحت و ایمن ضروری است. این شامل چادر، کیسه خواب، اجاق پخت و پز، کولر و سایر لوازم ضروری برای تهیه و نگهداری غذا می باشد.

آب و غذا

هنگام خارج شدن از جاده در مناطق دورافتاده، مهم است که آب و غذای کافی به همراه داشته باشید تا شما و گروهتان را در طول سفرتان حفظ کنید. باید برای هر نفر حداقل یک گالن آب در روز برنامه ریزی کنید و تنقلات فاسد نشدنی و پرانرژی مانند آجیل، خشکبار و میله های انرژی زا به همراه داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *