کمپینگ و طبیعت گردی

اصول کمپینگ در هوای گرم و تابستانی

اصول کمپینگ در هوای گرم و تابستانی

یکی از تفریحات پرطرفدار در سراسر جهان، کمپ در تابستان است. به دلیل هوایی که تابستان دارد بهترین فصل برای کمپینگ به شمار میرود. تصور کنید روزی را که برای کمپینگ انتخاب کرده اید بیش از اندازه گرم باشد. این مسئله می تواند سفر یا طبیعت گردی شما را خراب کند. خوشبختانه رعایت برخی نکات باعث می شود که بتوانید به بهترین شکل با این مشکل مواجه شوید و یک تجربه عالی از ماندن در طبیعت داشته باشید. اگر تمایل دارید با اصول کمپینگ در هوای گرم و تابستانی آشنا شوید این مطلب را از دست ندهید.

نکات طلایی کمپینگ در هوای گرم و تابستانی

نکاتی وجود دارند که با توجه به آنها می توانید یک کمپینگ بینظیر و بدون مشکل را در هوای گرم و تابستانی داشته باشید. در ادامه مهم ترین این نکات را با شما عزیزان به اشتراک میگذاریم.

نکات طلایی کمپینگ در هوای گرم و تابستانی

بررسی نکات طلایی کمپینگ در هوای گرم و تابستانی

بررسی شرایط آب و هوایی

زمانی که تصمیم می گیرید به کمپ بروید باید شرایط آب و هوایی را بررسی کنید. ابتدا مکان مورد نظرتان را انتخاب کنید سپس در مورد شرایط آب و هوایی آن اطلاعات کاملی به دست آورید. این امکان وجود دارد که در روز کمپ باران شدید یا وزش باد ناگهانی اتفاق بیفتد با رعایت این نکته غافلگیر نخواهید شد. کسب اطلاعات در مورد شرایط آب و هوا باعث می شود که برای هر اتفاقی آماده باشید.

سرویس کردن کولر خودرو

قبل از زدن به دل جاده باید کولر خودروی خود را سرویس کنید. تهویه مطبوع خودرو در هوای گرم اهمیت زیادی دارد. پیش از شروع کمپینگ باید از سالم بودن کولر خودرویتان اطمینان حاصل کنید. حتما سیستم خنک کننده را به طور کامل چک کنید. اگر نشانه ای از خرابی در این سیستم وجود داشت اقدام به رفع آن نمایید.

انتخاب محل اتراق سایه دار

یکی از اصول کمپینگ در هوای گرم و تابستانی انتخاب محل اتراق سایه دار است. هوای گرم اطراف می تواند وارد چادر شده و باعث گرم شدن بیش از حد آن بشود. بهتر است محل اتراقی که زیر درخت قرار دارد را انتخاب کنید. انجام این کار باعث می شود گرمای شدید حاصل از نور خورشید به حداقل برسد. با قرار دادن چادر در سایه، محل کمپ شما خنک تر خواهد بود.

استفاده از چادر مسافرتی مناسب

داشتن یک چادر مسافرتی مناسب یکی از مهم ترین نکات کمپینگ در هوای گرم و تابستانی است. با وجودی که هوا در تابستان گرم است باز هم ممکن است در برخی مکان ها شب ها بسیار خنک شود. باید یک چادر مسافرتی مناسب داشته باشید تا دما به بهترین شکل کنترل شود. از آن گذشته باید چادری را انتخاب کنید که در زمان وزش باد در جای خود محکم باقی بماند.

موارد مهمی که در زمان کمپ زدن در تابستان باید رعایت کنید.

علاوه بر موارد ذکر شده نکات مهم دیگری هستند که لازم است در زمان کمپینگ در تابستان به آنها توجه کنید. این نکات عبارتند از:
• در زمان کمپینگ محیط زیست را پاکیزه نگه دارید. حتما کیسه هایی را برای جمع آوری زباله به همراه خود داشته باشید.
• سمت شمال و شرق یکی از بهترین مکان ها برای چادر زدن هستند به دلیل اینکه در این دو سمت در زمان طلوع خورشید و در هنگام ظهر، سایه خواهید داشت.
• حتما در زمان کمپینگ در فصل تابستان از پوست خود مراقبت کنید. یک کرم ضد آفتاب به همراه خود داشته باشید تا از آسیب های پوستی که در اثر آفتاب ایجاد می شوند جلوگیری کنید.
• در انتخاب وعده های غذایی خود دقت زیادی به خرج دهید. حتما از مواد غذایی سالم استفاده کنید تا دچار مسمومیت نشوید.
• مواد غذایی قابل فساد را در جای خنک نگه دارید به دلیل اینکه در فصل تابستان زودتر فاسد می شوند.
• روشن کردن آتش در کنار چادر مسافرتی می تواند بسیار خطرناک باشد. تا جایی که امکان دارد از انجام این کار خودداری کنید.

موارد مهمی که در زمان کمپ زدن در تابستان باید رعایت کنید.

موارد مهمی که در زمان کمپ زدن در تابستان باید رعایت کنید.

سخن آخر

اگر از علاقه مندان به کمپینگ هستید قطعا فصل تابستان را برای انجام این کار انتخاب می کنید. کمپینگ در تابستان می تواند تجربه ای فوق العاده و فراموش نشدنی را برای شما رقم بزند. با این وجود اگر اصول کمپینگ در هوای گرم و تابستانی را رعایت نکنید ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید. در طول متن درباره مهم ترین نکات کمپینگ در تابستان با شما عزیزان صحبت کردیم. با رعایت این نکات می توانید تجربه ای بینظیر را از ماندن در طبیعت برای خود ایجاد کنید و برای تمام پیشامدها آماده باشید.

سوالات متداول اصول کمپینگ در هوای گرم و تابستانی

  1. آیا وجود کیسه خواب برای کمپ در فصل تابستان نیز لازم است؟
    تفاوتی ندارد چه فصلی را برای کمپینگ انتخاب می کنید باید کیسه خواب مناسب همراه خود داشته باشید. حتما کیسه خواب را از جنس مرغوب انتخاب کنید تا در خواب شما اختلال ایجاد نکند.
  2.  آیا به همراه داشتن دارو و لوازم بهداشتی در کمپ ضروری است؟
    بله، حتی اگر برای یک روز قصد کمپ زدن را دارید دارو و لوازم بهداشتی را فراموش نکنید.
  3. استفاده از آفتابگیر خودرو در زمان کمپینگ در فصل تابستان چه اهمیتی دارد؟
    خنک بودن هوای خودرو در فصل تابستان اهمیت زیای دارد. علاوه بر تهویه باید تا حد امکان جلوی ورود آفتاب به داخل خودرو را بگیرید. یکی از بهترین اقدامات در این زمینه استفاده از آفتابگیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *